Self Deception

"Self Deception är en svensk musikgrupp, baserad i Stockholm, som spelar högpulserande, modern rock med influenser främst från 1990-talets musik som west coast-rock, grunge och hårdrock. Bandet bildades sommaren 2005 efter Andreas Olsson (sång och gitarr) och Erik Eklund (trummor) valt att sluta i tidigare band. Hösten 2005 tillkom Gabriel Rauhofer (gitarr). I september 2010 ersatte Patrik Hallgren Niklas Wester som basist. Bandets skivbolag är Ayam Music Group." - Wiki


Gilla de på Facebook
Facebook

Lyssna på Youtube
Youtube



Trevligaste grabbarna i stan - Bandet är nu signad på Ayam Music Group.
Jag har varit ganska aktiv med att hjälpa grabbarna, Affischierat hela stan, Delat ut flyers utanför konserter och på spelningar, sålt merch och total diggat i några år nu.
Jag har både deras album här hemma - Restitution (2009) samt Over The Threshold (2011)
Det är verkligen ett måste att ha skivorna på hyllan..


Jag är verkligen en trogen fan till bandet, och de har ju kämpat något otroligt i några år nu...När jag hörde de på Bandit vart jag oerhört lycklig. Jag vet att jag låter som värsta fjollan.. Men när man har jobbat för något så hårt, och stöttat deras arbete på alla vis.. Så blir man ju berörd till slut ju! 

Rock On Peeps!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0